Anna Wlizło
pedagog specjalny
Ukończyła Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika specjalna
(specjalności: tyflopedagogika i edukacja plastyczna). Obecnie kończy studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej.
Doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami zdobywała pracując w przedszkolu terapeutycznym, szkole podstawowej oraz realizując projekty asystenckie dla wielu organizacji pozarządowych. Współpracowała także z Uniwersytetem Wrocławskim.
W pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu zwraca szczególną uwagę na rozwój kompetencji społeczno-komunikacyjnych oraz wspieranie sfery emocjonalnej. Bardzo ceni otwartą komunikację z rodzicami, opartą na wzajemnej życzliwości.
Cechuje ją zaangażowanie, skrupulatność oraz dobra organizacja czasu.
Systematycznie rozwija swoją wiedzę i umiejętności — wybrane szkolenia, w których uczestniczyła to:
- „Szkoła w sieci” – kurs omawiający tematykę zdalnego nauczania (specyfika zadań, ocenianie i informacja zwrotna, potrzeby uczniów, nauczycieli i rodziców)
- „Edukacja wczesnoszkolna zdalnie? Jak pracować w nowej sytuacji z dziećmi z klas I– III?”
- „Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem narzędzi TIK”
- „Wspomaganie przedszkoli w rozwoju kompetencji kluczowych” w ramach Akademii Trenerów Wspomagania Oświaty – kurs nadający uprawnienia do wspomagania szkół i przedszkoli we wprowadzaniu kompetencji kluczowych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi
- „Trener kompetencji psychospołecznych i małych grup”
- „Trener Treningu Umiejętności Społecznych” I stopień
- „Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera”
- „Terapia ręki I i II stopnia”
Szkolenia związane z tematyką AAC i wspieraniem mowy:
- „Czytanie uczestniczące”
- „Dzienniki, jako pomoc terapeutyczna we wdrażaniu alternatywnych i wspomagających metod komunikacji – AAC”
- „Książka do porozumiewania się – osobista pomoc”
- „Niedyrektywne metody pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Wspomaganie kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu.”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Logorytmika – metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę dziecka”
- „Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej”
Szkolenia tyflopedagogiczne:
- „Funkcjonalna ocena i terapia widzenia dzieci słabo widzących”
- „Sensomotoryczna terapia widzenia” wraz z superwizją
- „Podstawy diagnozy i terapii funkcji wzrokowych” cz. I i II
Wybrane konferencje:
- „I Ogólnopolskie seminarium naukowo-szkoleniowe: Nowoczesne technologie w komunikacji z dzieckiem z niepełnosprawnością. Wskazywanie wzrokiem (Eyetrackery, CYberOko/C‑EYE)”
- „Kultura jest dla wszystkich. Islandia i Polska przeciwko wykluczeniu z kultury”
- „Przerwa regeneracyjna dla niepełnosprawnych mieszkańców samorządu i ich rodzin w perspektywie rozwiązań duńskich, niemieckich i norweskich”
- „Nie widzę problemu – jakość życia osób z dysfunkcją narządu wzroku”