Agnieszka Kałek
wicedyrektor / wychowawca

Ukończyła studia na kierunkach: pedagogika specjalna — terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna (magisterskie), pedagogika specjalna — oligofrenopedagogika z pedagogiką wczesnoszkolną oraz wychowanie przedszkolne i opiekę nad dzieckiem (licencjackie) na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Posiada doświadczenie w pracy z grupą dzieci ze spektrum autyzmu, w terapii indywidualnej oraz w kierowaniu placówką terapeutyczną (Przedszkole Subrideo).
W pracy pedagoga najważniejsze są dla niej pokora, zaangażowanie i otwartość. Swoje działania terapeutyczne koncentruje na budowaniu relacji z dziećmi i rozwijaniu umiejętności społecznych.
Ceni współpracę z rodzicami, podkreślając ich ważną rolę w procesie terapeutycznym. W swojej pracy wykorzystuje różne metody i techniki pracy, podążając za potrzebami dzieci, wciąż poszukując inspiracji i doskonaląc swój warsztat.
Współzałożycielka fundacji „Kolorowa Inicjatywa”, która ma na celu wsparcie osób ze spektrum autyzmu w codziennym życiu w społeczeństwie.
Brała udział w następujących szkoleniach:
- Kurs Integracji Sensorycznej II stopnia .Certyfikat terapeuty Integracji Sensorycznej wydany przez PSTIS
- Neurofizjologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej
- Szkolenie PECS — poziom I
- Szkolenie 9 krytycznych umiejętności w komunikacji
- Growth Play System — stopień 1
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- Narzędzie M‑CHAT‑R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Trudne zachowania. Postawa w pracy z dzieckiem z autyzmem
- Wprowadzenie do pracy z dzieckiem metodą RDI
- Autyzm — zajęcia grupowe
- Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu
- Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne I stopień
- Makaton. Program Rozwoju Komunikacji
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Certyfikat — Praktyk Tomatisa® Poziom I
- Growth trough Play System™ st. 2
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami edukacyjnymi (M. Grycman),
- Pierwsze kroki a AAC
- Tożsamość czy edukacja, czyli jak połączyć rozwój i nauka dziecka z ASD (Prodeste)
Udział w konferencjach:
- Międzynarodowa Konferencja „Autyzm bez Przemocy”
- Konferencja „Autyzm w szkole”
- Konferencja “DROGI I MOSTY. Najlepsze strategie uczenia umiejętności społecznych osób z ASD”
- Konferencja „Mam autyzm. Jestem dorosły. Chcę być samodzielny”.
- IV Międzynarodowa, Naukowo-Szkoleniowa Konferencja Montessori — „Inspiracje”
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Autyzm w rodzinie i edukacji”
- Konferencja. „Autyzm bez lęku”. Fundacja Synapsis