Karina Michalak
psycholog

Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego w Dolnośląskiej Szkole Wyższej.
Doświadczenie w pracy z osobami z zaburzeniami oraz niepełnosprawnościami zdobywała pracując w szkole podstawowej oraz realizując specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z chorobami psychicznymi. W pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu szczególnie ważne jest dla niej budowanie więzi i wspieranie sfery emocjonalnej, a także rozwój kompetencji społeczno – komunikacyjnych.
Systematycznie rozwija swoją wiedzę i umiejętności poprzez udział w szkoleniach i konferencjach, m.in.:
- „Trener kompetencji psychospołecznych i małych grup”
- „Konferencja Między szkołą a rynkiem pracy”
- „Szkoła w sieci” – kurs omawiający tematykę zdalnego nauczania (specyfika zadań, ocenianie i informacja zwrotna, potrzeby uczniów, nauczycieli i rodziców)
- „Czytanie uczestniczące”
- „Socjoterapia i psychoprofilaktyka z elementami CBT”
- „Książka do porozumiewania się — osobista pomoc”
- „Dzienniki, jako pomoc terapeutyczne we wdrażaniu alternatywnych i wspomagających metod komunikacji – AAC”
- „Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE z wykorzystaniem narzędzi TIK”
- „Jak rozpoznać depresję u młodych ludzi?”
- „Edukacja zdalna na SPEcjalne zamówienie.”
- „Edukacja wczesnoszkolna zdalnie? Jak pracować w nowej sytuacji z dziećmi z klas I– III?”
- „Niedyrektywne metody pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Wspomaganie kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu”
- III Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa “Inny — nie gorszy”
- „Jak pomoc uczniom z trudnościami w werbalnym komunikowaniu się”
- „Podejmij wyzwanie, czyli wspieranie uczniów na zajęciach dydakyczno– wyrównawczych w edukacji wczesnoszkolnej”
- „ABC Spektrum Autyzmu”
- „Wczesna diagnoza autyzmu”
- „Arteterapia. Terapia sztuką w pracy z grupą dzieci i młodzieży”
- „Praca z uczniem ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej”
- „Komunikacja z dzieckiem w szkole, przedszkolu i domu CZĘŚĆ I Ustalanie Kontraktu”
- „Komunikacja z dzieckiem w szkole, przedszkolu i domu CZĘŚĆ II Uważność słuchania”
- „Planowanie pomocy psychologiczno — pedagogicznej a zmiany w systemie edukacji”
- „Problem? I co dalej? Case studies i strategie wspierające uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w okresie dojrzewania”
- „Jak przygotować się do pracy w obszarze dojrzewania z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- „Dojrzewanie. Współpraca z rodzicami — podstawa dobrej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu”
- „Trening umiejętności społecznych”
- „Rozpoznawanie i przeciwdziałanie przemocy w rodzinie”